Jaarverslag Ouderraad Schooljaar 2016 2017 De samenstelling van

Jaarverslag Ouderraad Schooljaar 2016 -2017

De samenstelling van de ouderraad • Met ingang van het schooljaar 2016 -2017 is

De samenstelling van de ouderraad • Met ingang van het schooljaar 2016 -2017 is Linda van de Wiel afgetreden als lid van de ouderraad. • Lopende het schooljaar is Yvonne Kolmans afgetreden als secretaris van de ouderraad. • Anneke Dolman en Monique Bakker zijn bij aanvang van schooljaar 2016 -2017 de ouderraad komen versterken. Monique heeft de functie van secretaris overgenomen. • Aan het einde van het schooljaar is Anneke afgetreden. • De ouderraad is 8 keer bij elkaar gekomen. De school is in de eerste helft van het jaar tijdens deze overleggen vertegenwoordigd door Stephan van de Vries. Deze taak is daarna overgenomen door Irma van de Wal.

Activiteiten De ouderraad heeft activiteiten (mede) georganiseerd en/of gefinancierd uit de ouderbijdrage. Sinterklaas • De commissie Sinterklaas bestaande uit een aantal leerkrachten en een aantal leden van de ouderraad hebben een gezellige Sinterklaasochtend georganiseerd. De ouderraad heeft gezorgd het uitnodigen van Sint en zijn Pieten op school. En voor wat lekkers. • Alle groepen hebben een spetterend optreden gegeven voor de Sint en voor een grote opkomst van ouders.

Wereldfeesten Suikerfeest • Een aantal ouders van de school hebben een leuke middag georganiseerd voor alle kinderen in het kader van het Suikerfeest. Er waren thee-rituelen en lekkere hapjes. In de klas werd geknutseld.

Wereldfeesten Kerst • • • De ouderraad heeft wederom een oproep gedaan alle ouders om iets te maken voor het kerstdiner. Ook dit schooljaar stonden er in alle groepen tafels vol met lekkers gemaakt door de ouders. Alle kinderen hebben genoten van hun kerstdiner in de klas. Aansluitend heeft groep 6 een mooie musical opgevoerd op het podium in de Walnoot. Alle kinderen en veel ouders zaten in de zaal. De ouderraad heeft deel genomen aan de kerstmarkt in Selissen. Hiervoor is samen met de ouderraad in elke klas geknutseld. Deze knutsels zijn op de kerstmarkt verkocht met als doel om extra geld te verdienen voor het organiseren van meerdere activiteiten op school.

Wereldfeesten Pasen • De ouderraad heeft de paashaas weer weten te strikken om wat lekkere paaseitjes te brengen voor alle kinderen.

Carnaval op school • De carnavalsviering is door de commissie van leerkrachten en ouderraad georganiseerd. Iedereen was mooi verkleed, er werd gehost, er werd gesnoept en als verrassing kwam jeugdprinses Nina Kuilman langs met een uit groep 7/8 samengestelde raad van 11. Een gezellig feestje!

Carnavalsoptocht • Leden van de ouderraad hebben met alle kinderen die meeliepen en samen met hun ouder(s) al hun creativiteit gestopt in een mooie en kleurrijke deelname aan de kleine indetrek. • We hebben de 5 e prijs gewonnen!

Schoolreisje In samenwerking met de leerkrachten zijn de schoolreisjes georganiseerd Schoolreisje onderbouw • De onderbouw ging met bussen naar De hooiberg in Bladel. • Alle kinderen kregen frietjes en drinken. • De leerkrachten hebben de begeleiding verzorgd.

Schoolreisje onderbouw • De bovenbouw is naar de Efteling geweest. • De begeleiding bestond uit leerkrachten en een aantal leden van de ouderraad. • Leden van de ouderraad hebben gezorgd voor de verspreiding, inname en wassen van alle schoolshirts. • En ook voor een snoepzakje in het park.

Avondvierdaagse • Samen met de leerkrachten en een aantal ouders hebben we gezorgd voor een ranja post langs de route, daar was koffie/thee en ranja met wat lekkers tijdens de wandelavonden.

Ouderhulp • De ouderraad heeft vorig schooljaar samen met de leerkrachten voor het eerst een plan opgesteld om ouders te betrekken bij de activiteiten op school. • Er zijn aanmeldingen opgehaald en deze zijn verwerkt in een lijstje met namen per activiteit. Bij enkele activiteiten is een beroep gedaan op de ouders die hebben aangegeven te willen helpen op school. • Er is ervaring opgedaan met de eerste proef en ook voor dit schooljaar hebben wij weer de hulp van ouders ingeroepen. Er zijn nog niet zoveel formulier terug ontvangen. Graag ontvangen wij alsnog de formulieren ingevuld terug. Ook als u niet kunt helpen, is het fijn als u dit op het formulier invult. Alle hulp is welkom!!

En verder……. • De leden van de ouderraad hebben alles besproken wat zij verder

En verder……. • De leden van de ouderraad hebben alles besproken wat zij verder belangrijk vinden met betrekking tot de school. • Stephan heeft als directeur regelmatig de ouderraad om advies gevraagd. • We publiceren de verslagen van de ouderraad op de website.

Ouderbijdrage • Met uw ouderbijdrage gaan we op schoolreisje en organiseert de ouderraad leuke activiteiten op school. • Het is fijn als we alle ouderbijdrage op tijd ontvangen. • Een gedeelte van de ouders heeft de bijdrage op tijd betaald. Voor de ouderbijdrage van de overige kinderen heeft het meer tijd en moeite gekost om deze te innen. Uiteindelijk heeft iedereen betaald en konden alle kinderen mee op schoolreis. • De begroting van de ouderraad wordt elke vergadering besproken. Uitgangspunt is de ouderbijdrage zo laag mogelijk te houden. Ook voor het nieuwe schooljaar houden we de ouderbijdrage op € 30, - per kind. • De begroting 2017/2018 in te zien bij de penningmeester

Kascommissie De kascontrole is uitgevoerd door Linda Otten en Monique Broeren Zij hebben de penningmeester decharge verleend. Bedankt hiervoor!

Nieuwe Kascommissie?

Rabobank Clubkas Campagne