Sprawozdanie z wycieczki do Rezerwatu Jaskini Niedwiedziej 1

• Slides: 12
Download presentation

Sprawozdanie z wycieczki do Rezerwatu Jaskini Niedźwiedziej 1 kwietnia 2011 roku Cele wycieczki: 1. Rozwijanie zdolności obserwacyjnych przy użyciu przyrządów (lornetka, lupa). 2. Poznanie czynników i skutków działania erozji i wietrzenia skał podczas zwiedzania Jaskini Niedźwiedziej. 3. Analizowanie zmian zachodzących w środowisku. 4. Kształtowanie dociekliwej oraz aktywnej postawy badawczej. 5. Poznawanie i promocja aktywnego spędzania wolnego czasu. 6. Pogłębianie wiedzy historycznej i geograficznej poprzez zwiedzanie sztolni i poznawanie technik płukania złota.

Z entuzjazmem i we wspaniałych humorach wspólnie z uczniami ze Szkoły Podstawowej w Prusicach wyruszyliśmy o godzinie 6 -tej rano w podróż do Rezerwatu Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie.

Naszym pierwszym przystankiem na trasie do Kletna był spacer dookoła pałacu w Kamieńcu Ząbkowickim. Towarzyszący nam pan przewodnik ciekawie opowiadał nam losy zbudowanej dla księżnej Marianny posiadłości w stylu gotyckim.

Następnie pojechaliśmy do zamkniętej kopali złota w Złotym Stoku.

Tu przywitaliśmy się z Gnomem, a pani przewodnik w niezwykle interesujący sposób z dużym poczuciem humoru oprowadziła nas po kopalni.

Potem udaliśmy się do dawnej mennicy, w której poznaliśmy metody wybijania monet. Następnie wcielaliśmy się w poszukiwaczy diamentów, rubinów i innych szlachetnych kamieni.

Po zjedzeniu obiadu zwiedziliśmy starówkę w Lądku Zdrój i dotarliśmy do Kletna do Jaskini Niedźwiedziej.

Zachwyceni pięknem podziemnych korytarzy wypełnionych stalaktytami oraz szczątkami prastarych zwierząt jeszcze raz odwiedziliśmy Lądek Zdrój , by tym razem skosztować leczniczych wód w uzdrowisku.

To była wspaniała wycieczka. Świadczą o tym opinie uczniów opisujących swoje wrażenia w szkolnych wypracowaniach.

Dziękujemy! Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Kostomłotach.