KRAKW I WIELICZKA WYSTAWA Z WYCIECZKI SZKOLNEJ 23

• Slides: 8
Download presentation
KRAKÓW I WIELICZKA WYSTAWA Z WYCIECZKI SZKOLNEJ 23 -25 MAJ 2016

WIELICZKA • W drodze do Krakowa zwiedziliśmy Wileliczkę i jej największą atrakcję Kopalnię Soli • Najtrudniejsze było tam schodzenie schodami w dół do kopalni

WIELICZKA CIĄG DALSZY • Jeden z korytarzy kopalni prowadził do kaplicy św. Kingi, która wykuta była w ścianach z soli • To było zaskakujące, że coś takiego można było zrobić tyle metrów pod ziemią • Na pamiątkę można tam było kupić różne rzeczy z soli

KRAKÓW • Kraków zaczęliśmy zwiedzać od Zamku Królów Polskich – Wawelu • Na Wawelu byliśmy w katedrze wawelskiej gdzie są pochowani Władcy Polscy, Królowie i bardzo znani Polacy • Zobaczyliśmy też z bliska Dzwon Zygmunta, który jest największy w Polsce i dzwoni tylko w wyjątkowych i ważnych dla naszego kraju sytuacjach

KRAKÓW – STARE MIASTO • Byliśmy też na Starym Rynku, który jest wizytówką Krakowa • Zwiedzaliśmy Kościół Mariacki z pięknym ołtarzem Wita Stwosza i pomnik Adama Mickiewicza • Na rynku też byliśmy w Sukiennicach, kiedyś było to główne miejsce handlu a teraz są tam do kupienia głównie pamiątki krakowskie i polskie

KRAKÓW – MUZEUM LOTNICTWA • Mieliśmy też lekcję muzealną w muzeum Lotnictwa Polskiego

KRAKÓW – DZIELNICA ŻYDOWSKA KAZIMIERZ • W Krakowie odwiedziliśmy też żydowską dzielnicę „Kazimierz” bardzo znaną na świecie • Zwiedzaliśmy tam synagogę żydowską, cmentarz, targ i ulice • Wszystko tam wyglądało tak jak kiedyś przed II wojną światową