Konferencja podsumowujca Przyszo jest nasza dodatkowe zajcia wyrwnawcze

• Slides: 20
Download presentation

Konferencja podsumowująca Przyszłość jest nasza – dodatkowe zajęcia wyrównawcze, rozwijające i terapeutyczne dla uczniów Szkoły Podstawowej w Lipinkach Łużyckich.

GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, • duża odległość od centrów kultury, • słabszy rozwój społeczny dzieci wiejskich, • „osamotnienie” nauczycieli przedmiotów. • 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

CELE PROJEKTU �Wyrównanie szans edukacyjnych dla 123 uczniów. �Zmniejszenie różnic wiedzy i umiejętności, jakie posiadają uczniowie. �Zwiększenie atrakcyjności zajęć. �Podniesienie jakości pracy szkoły. �Podniesienie poziomu umiejętności kluczowych. �Wzrost motywacji do samorozwoju. 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

BENEFICJENCI �Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Wł. Szafera w Lipinkach Łużyckich klasy I-VI. �Ogółem w projekcie udział wzięło 123 uczniów, w tym 67 chłopców i 56 dziewcząt. 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

ZADANIA, WG KTÓRYCH PRACOWALIŚMY 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Skok w

ZADANIA, WG KTÓRYCH PRACOWALIŚMY 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Skok w przyrodę Liczę, więc jestem Zielonym atramentem pisane W angielskim ogrodzie W niemieckim ogrodzie Chcę, to zrobię Spotkania ze sztuką Spotkanie z nauką 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

WARTOŚĆ FINANSOWA PROJEKTU: 309 825, 35 zł 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

W TRAKCIE REALIZACJI PAMIĘTALIŚMY, ŻE: �edukacja powinna odnosić się do realnego życia, �edukacja musi być związana ze środowiskiem lokalnym, �uczniowie muszą być aktywni w procesie nauczania, �nauczyciel to tylko (albo aż) architekt, „budowanie” należy do ucznia. 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

REZULTATY TWARDE � 764 godziny zajęć, w tym: ü PRZYRODA - zajęć wyrównawczych 90 - zajęć rozwijających 46 ü MATEMATYKA - zajęć wyrównawczych 141 - zajęć rozwijających 55 ü JĘZYK POLSKI - zajęć wyrównawczych 89 - zajęć rozwijających 84 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

REZULTATY TWARDE c. d. ü J. ANGIELSKI - zajęć rozwijających 64 - zajęć praktycznych 20 ü J. NIEMIECKI ü ZAJĘCIA - zajęć rozwijających 90 - zajęć praktycznych 20 TERAPEUTYCZNE - 95 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

REZULTATY TWARDE c. d. �Wyjazdy edukacyjne kilkudniowe o Na wyspę Wolin – 3 dni

REZULTATY TWARDE c. d. �Wyjazdy edukacyjne kilkudniowe o Na wyspę Wolin – 3 dni dla 51 uczniów o Do Krakowa - 3 dni dla 36 uczniów o Do Wrocławia – 2 dni dla 36 uczniów 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

REZULTATY TWARDE c. d. • Wyjazdy edukacyjne jednodniowe Do Zielonej Góry – redakcja „Gazety Lubuskiej” o Do Żar – redakcja „Gazety Regionalnej” o Do Łęknicy, Żagania i Rezerwatu Wrzosiec – zajęcia z przyrody w terenie o Wyjazdy do teatru i muzeum – 2 xdo Wrocławia 3 x do Zielonej Góry o 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

REZULTATY TWARDE c. d. DZIEŃ NAUKI (całodniowy piknik naukowy) �interaktywny �laboratoria pokaz doświadczeń i warsztaty z fizyki i chemii 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

REZULTATY MIĘKKIE �wzrost wiedzy i umiejętności z przyrody, matematyki i języka polskiego, �wzrost umiejętności w zakresie praktycznego posługiwania się językiem obcym, �podniesienie umiejętności interpersonalnych i motywacji do nauki, �podniesienie zakresu doświadczeń w obcowaniu ze sztuką, 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

WARTOŚĆ DODANA �wzbogacenie bazy szkoły, �rozwój społeczny uczniów, �promocja uczenia się przez całe życie, �wzrost wiedzy o Europejskim Funduszu Społecznym, 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

WYNIK SPRAWDZIANU (po 10 miesiącach trwania projektu) 24, 58 pkt. kraj -24, 03 okręg – 23, 36 woj. lubuskie - 23, 98 powiat żarski – 24, 35 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

Wyniki ewaluacji 1) Czy podobało Ci się na zajęciach: 49 ucz. – tak 1

Wyniki ewaluacji 1) Czy podobało Ci się na zajęciach: 49 ucz. – tak 1 ucz. - nie mam zdania 2) Czy jakość posiłków Ci odpowiadała: 47 ucz. – tak 3 ucz. – nie 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

Wyniki ewaluacji 3) Ocena w skali od 1 do 6: �Wyjazdy do teatru –

Wyniki ewaluacji 3) Ocena w skali od 1 do 6: �Wyjazdy do teatru – 5, 4 �Wielodniowe wycieczki - 5, 9 �Wyjazdy z przyrody - 5, 1 �Tematyka zajęć – 5, 2 �Organizacja zajęć - 5, 6 �Metody pracy - 5, 1 �Pomoce dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach – 5, 8 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

REFLEKSJE UCZNIÓW �Zajęcia bardzo mi się podobały, czy mogłyby dalej trwać? �Najfajniej było na wycieczkach, dużo zwiedziliśmy, spaliśmy w ekstra hotelach. �Na projekcie było super!!! Miło, wesoło i … smacznie. �Chciałbym jeszcze więcej godzin. 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

REFLEKSJE UCZNIÓW �Podobało mi się na wycieczkach, książki, które dostaliśmy są kolorowe i ciekawe. �Nauczyłem się wiele nowych rzeczy. �Jest tu miła atmosfera i uczymy się przez zabawę. Zauważyłem, że mam coraz wyższe oceny z jęz. polskiego. �Wykonaliśmy wiele ciekawych plakatów, lubię tak pracować. �Uwielbiam te zajęcia. 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "

Dziękuję WSZYSTKIM, którzy przyczynili się do sprawnej realizacji projektu. Iza Kuligowska koordynator projektu 2013 -12 -19 Konferencja podsumowująca projekt "Przyszłość jest nasza. . . "