Grenaa IF Generalforsamling 2018 Velkommen Grenaa IF Generalforsamling

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Velkommen

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Dagsorden 1. Valg af dirigent 2. Valg af referent 3. Valg af stemmetællere 4. Bestyrelsens beretning 5. Regnskab 6. Fastsættelse af kontingent 7. Indkomne forslag 8. Valg til bestyrelse, efter § 3. stykke 3 9. Valg af 1 revisor & 1 bilagskontrollant 10. Eventuelt

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Grenaa IF fastholdelsesstrategi 2018

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Udvikling i medlemstal Spillere der har betalt kontingent og været

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Nørhalne Cup

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Sponsorprospekt

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Kiosken - Grønsværen

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Kattegat Cup

Grenaa IF Generalforsamling 2018 FC Djursland

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Øvrige initiativer • • Skiftet forsikringsselskab – besparelse pr. år + større dækning Afhændet ulovligt fyrværkeri og fået nedsat bøde – besparelse Frigivelse af 2 legater – Investering af midler – renter og udbytte: Implementering af DBU’s ”Automatisk kontingentopkrævning” kr. 12. 000 kr. 3. 000 kr. 125. 000 kr. 3. 200

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Frederik Nicolajsen

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Marie Nielsen - Regnskab

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Marie Nielsen - Regnskab Primære årsager til underskud: - Mindre tilskud fra Kattegat Cup, Fodbold Venner Ingen tipsmidler pga. ændrede regler Færre sponsorater opkrævet, dette indhentes i det nye regnskabsår Højere honorarer til trænere Stigende dommerudgifter Højere afgift til Norddjurs Kommune Tilskud til Grønsværen’s ombygning Svindelsag

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Marie Nielsen - Regnskab Konklusion: Der skal skabes balance i regnskabet i det nye regnskabsår via: • • Fokus på budgettering og budgetopfølgning for klubben, afdelingerne og de enkelte hold Øgede indtægter i form af kontingent og sponsorat Fastholdelse af trænerhonorarer Fokus på materialehåndteringen og bedre fordeling af rekvisitter Vi må forvente afgiften til Norddjurs Kommune bliver forhøjet væsentligt – i øjeblikket er en reduktion af Klubhustilskud sat i høring Afgiften til Norddjurs Kommune er i dag kr. 191, - pr. spiller

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Indkomne forslag Seniorudvalget ønsker følgende vedtægtsændringer ændret og tilføjet på generalforsamlingen for Grenå IF fodbold den 27. september 2018: Der ønskes indsat følgende bestemmelse som nye under § 3 stk. 8, 9 g 10 i vedtægterne for Grenå IF fodbold § 3 stk. 8: Grenå IF Fodbold og alle underudvalg arbejder efter en forretningsorden, hvor dagsordner, referater offentliggøres på GIFs hjemmeside, umiddelbart før og efter hvert møde. Forretningsorden offentliggøres på Grenå IF s hjemmeside. Dagsordner skal offentliggøres mindst 7 dage før bestyrelsesmødet og referat skal offentliggøres senest 7 dage efter bestyrelsesmødet på Grenå Ifs hjemmeside. § 3 stk. 9: Grenå If Fodbolds bestyrelses arbejde skal altid foregår i gennemsigtighed, åbenhed og dialog. Derfor kan et bestyrelsesmedlem i Grenå IF Fodbold ikke deltage i beslutninger, hvor vedkommende efter habilitetsreglerne ville være inhabil. Det skal fremgå af mødereferatet, såfremt et medlem af bestyrelsen anses for at være inhabil i beslutningen og derfor ikke har deltaget i behandlingen heraf.

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Indkomne forslag § 3 Stk. 10: Alle bestyrelsesmedlemmer i Grenå IF fodbold har éns administratorrettigheder/adgange i forhold til Kampklar, hjemmeside, dokumenter, medlemstal, aktive, passive medlemmer og lign.

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Indkomne forslag Der ønskes indsat følgende bestemmelses ændring i § 3 stk. 3 og § 3 stk. 4 og § 3 stk. 5 og § 3 stk. 6 i vedtægterne for Grenå IF fodbold § 3 Stk. 3. Bestyrelsen består af 7 personer, hvor de 3 medlemmer vælges for 2 år af gangen, det modsatte år af formanden og den ene kasserer jævnfør § 3 stk. 5. § 3 stk. 4: Formanden for seniorudvalg og formanden for ungdomsudvalget har fast sæde i bestyrelsen. En repræsentant fra Brazil football College, FC Djursland, Kattegat Cup indkaldes ad hoc ved relevante punkter på bestyrelsens dagsorden. Repræsentanter har ikke stemmeret. § 3 Stk. 5: Bestyrelsesformanden vælges på lige år, 2 kasserer vælges skiftevis 1 på ulige år og 1 på lige år. § 3 Stk. 6: Bestyrelsen konstituerer sig selv på førstkommende møde, formanden vælges dog direkte på Generalforsamlingen.

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Indkomne forslag Der ønskes indsat følgende bestemmelser som nye under § 3 a stk. 4, 3 a stk. 5 i vedtægterne for Grenå IF fodbold § 3 a stk. 4: Bestyrelsen for Grenå IF Fodbold skal vægte en fordeling af GIF’s indtægter således at udviklingen af børne- og ungdoms fodbold tilgodeses. § 3 a stk. 5: Overskud af salg i kiosk “ Grønsværen” og “Grill” tilgår Grenå IF fodbold. ____________________________________________ Der ønskes indsat følgende ændring under § 4 stk. 2 Grenå IF fodbold i vedtægterne for Grenå IF fodbold § 4 stk. 2 Seniorudvalg, ungdomsudvalg, Pigeudvalg På vegne af Seniorudvalget

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Afstemning

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Afstemning Forslag til kontingentændring

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Afstemning Forslag til kontingentændring For: Imod:

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Afstemning Forslag til vedtægtsændringer

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Afstemning Forslag til vedtægtsændringer For: Imod:

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Valg til bestyrelsespost På valg: Gert Poulsen Modkandidat: Jeanette Christiansen

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Valg til bestyrelsespost - stemmeantal På valg: Gert Poulsen Modkandidat: Jeanette Christiansen Gert Poulsen: Jeanette Christiansen:

Grenaa IF Generalforsamling 2018 Tak for i aften