Generalforsamling 2005 Engholmgaards Grundejerforening Mange nye medlemmer 15

Generalforsamling 2005 Engholmgaards Grundejerforening

Mange nye medlemmer • 15 parceller er solgt i 2004 • Men nu er

Mange nye medlemmer • 15 parceller er solgt i 2004 • Men nu er boomet overstået – ikke solgt nogen siden 2. november 2004

Kontingent • Mange betaler ikke kontingent inden fristen 1. marts • I år: 15

Kontingent • Mange betaler ikke kontingent inden fristen 1. marts • I år: 15 skyldnere pr. 21. marts! • Vi udsender rykker med rykkergebyr 100 kr. • Skyldnere har ikke stemmeret på generalforsamlingen (ifølge foreningens vedtægter § 6)

Regelforenkling gennemført • Aflysning af tinglyst servitut af 1947 (gældende for 6 grunde) •

Overførsel af sidste 13 grunde til helårsgrunde? • Planstrategi 2004 -2016 – – – Skriftlig indsigelse Borgermøde i Hornbæk Møde med politiker Læserbrev i Frederiksborg Amtsavis Økonomiudvalg Byråd HUR

Overførsel af sidste 13 grunde til helårsgrunde? • Kommuneplan 2004 -2016 • Regionplan 2005 – HUR vil ikke tillade overførsel af nogen som helst sommerhusgrunde til helårsgrunde i hovedstadsområdet (ville stride imod Planloven) – Byggeriet af 600 grunde øst for Sandagerhusvej afvist af HUR

Projekt Badebro • Frivilligt initiativ • Ellekilde Hage Badebrolaug • Administreres af grundejerforeningen Sandager • Anlægges i foråret 2005 takket være lån fra medlem

Kontakter • Formandsmøde med nabogrundejerforeningerne • Teknisk forvaltning v/Karsten Outzen vedr. jordopfyldning på grund • Landinspektørkontoret vedr. regelsanering

Sager • Klage over høje træer og bunker af grene på grund: Hegnssyn og

Sager • Klage over høje træer og bunker af grene på grund: Hegnssyn og landmåler endte med modsat krav! • Skelpæl fjernet • Jord påfyldt henover skel • Fast hegn fortsat et stykke ind på nabogrund • Træer fældet på nabogrund (selvtægt!)

Sager • Hævning af grund ved jordpåfyldning • Medfører at nabogrund bliver vandlidende • Byggeloven § 13 (terrænregulering) • Dispensation vedr. byggelinie (M 28) • Ud imod ikke befærdet sti, fortsættelse af eksisterende hus, udbygning i samme stil • Tilladelse til skift af adresse (V 8) • Hjørnegrund skifter tilbage til M 15

Stormen 8. januar 2005 • • Mange væltede træer Enkelte træer ramte huse Gadelys

Stormen 8. januar 2005 • • Mange væltede træer Enkelte træer ramte huse Gadelys afbrudt i mange dage Ingen el på Vegavej i nogle dage • OPFORDRING: få beskåret/fældet store træer – især nær elmasterne

Forbedringer • Kommunen har lavet fortov i vest-siden fra Sauntevej til Sennepsbakken, og flyttet opmærkningen samt indsnævret udkørslen fra Sennepsbakken til Sandagerhusvej • Grundejerforeningen har betalt fældning af stort træ på Mælkevej-stien (stoppede regnvandsbrønd med nåle og smågrene)

Snerydning • Har skiftet entreprenør – Utilfreds med kvaliteten (havde f. eks. ikke en gummikant på skraber – derfor blev der ikke skrabet i bund) • Saltning – For at forebygge islag og glatte veje • Erstatningsansvar!